Vad kan MKF erbjuda mig?

Muslimska Kvinnoföreningens syfte är att tillhandahålla en plattform för kvinnor att mötas, utbyta erfarenheter och stärka sin identitet.

Genom vår ideella verksamhet arbetar vi för att du som medlem skall känna att du är en del av ett större nätverk av kvinnor som arbetar

för ett öpppet och bildat samhälle. Man behöver inte vara muslim för att bli medlem i MKF vi värdesätter mångfald och erfarenhetsubyte

och ser alla våra medlemmar som en tillgång till vår verksamhet. Muslimska Kvinnoföreningen är en förening med höga aspirationer

och vårt mål är alltid att erbjuda medlemmar en verksamhet med hög kvalité och att alltid ta upp aktuella frågor som berör kvinnor.

Andlighet • Folkbildning • Gemenskap

Genom att bli medlem i MKF kan du ta del av alla våra aktivitetta.

Du får utskick om våra senaste uppdateringar och får möjlighet att träffa andra muslimska kvinnor.

Genom MKFs nätverk med andra organisationer får även du möjlighet att upptäcka föreningslivet och hitta det du söker.

Vad kan jag tillföra till MKF?

Muslimska Kvinnoföreningen tror på att varje kvinna är unik och att dennas personliga erfarenheter och kunskaper utgör en styrka för vår förening.

Genom att bli medlem i MKF stärker du inte bara vår gemenskap men du ger även oss en möjlighet att med dina talanger, drömmar och mål utveckla vår förening. Muslimska Kvinnoföreningen är en verksamhet bildad av kvinnor för kvinnor, därför behöver vi dig!

Nedan kan du se våra nuvarande verksamma kommittéer skriv till oss om du är intresserad av att engagera dig med oss!

Andlighetskommittéen

Denna kommitté arbetar med planerande och utförande av MKF´s mest omtyckta aktivitet, nämligen Imanträffarna. Träffar för kvinnor där vi tillsammans utför bedjan och tar upp aktuella ämnen som berör andliga aspekter av vårt liv. Kommittéen har även utrymme att anordna andra aktiviteter inom detta ämne.

Folkbildningskommittén

Denna kommitté arbetar med att skapa seminarier, aktiviteter, workshops och konferenser om olika ämnen

som medlemmarna är intresserade av. Det kan vara utbildande eller identittetsstärkande aktiviteter som

medlemmarna själva planerar och utför tillsammans.

Mediakommittén

Mediakommittén arbetar med MKFs interna och externa kommunikation. Arbetet utgör kärnan i föreningens kontakt med medlemmar men även som kanal för opinionsbildning och nytänkande kring

den muslimska kvinnans synlighet i traditionella såväl som sociala medier.

Bli medlem redan idag genom att fylla i formuläret nedan.

Medlemsavgift på 100kr / år betalas till plusgiro:

När din medlemsansökan och betalning kommit in får du ett välkomstbrev via epost från oss.

Varmt välkommen till gemenskapen!

50>

Muslimska Kvinnoföreningen